Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2009

Τα χρώματα της υγείας


Tiς τελευταίες δεκαετίες οι ειδικοί έχουν ανακαλύψει κι άλλους σημαντικούς λόγους (εκτός από τις βιταμίνες και τις φυτικές ίνες) για να καταναλώνουμε λαχανικά και φρούτα καθημερινά.

Ο σημαντικότερος; Οι φυτοχημικές ενώσεις! Σύμφωνα με νέες έρευνες κάποιες από αυτές τις ενώσεις έχουν την ιδιότητα να προστατεύουν τον ανθρώπινο οργανισμό από καρδιακές παθήσεις, καρκίνο, Αλτσχάιμερ, κ.α., λειτουργώντας ως αντιοξειδωτικά. Άλλες, πάλι, δυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Αυτό που είναι συναρπαστικό είναι ότι η Φύση έχει βρει έναν σοφό, ελκυστικό και εξαιρετικά απλό τρόπο να επιδεικνύει αυτές τις τροφές, δίνοντάς τους έντονα χρώματα που αιχμαλωτίζουν το μάτι! Για παράδειγμα, οι ανθοκυανίνες δίνουν αυτό το ιδιαίτερο μπλέ χρώμα στα μούρα και προστατεύουν τον εγκέφαλο. Οι ντομάτες παίρνουν το χρώμα τους από το λυκοπένιο, μια ένωση που προστατεύει από διάφορες μορφές καρκίνου. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα λαχανικά και φρούτα με πορτοκαλί χρώμα και στα σκούρα πράσινα λαχανικά, γιατί και οι δύο ομάδες είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α και άλλες σημαντικές θρεπτικές ουσίες.

Ας τις γνωρίσουμε όμως αναλυτικά:
Κόκκινο
Τροφές με αυτό το χρώμα, όπως οι ντομάτες και το καρπούζι, περιέχουν λυκοπένιο ένα φυτοχημικό που μπορεί να προστατεύσει τον ανθρώπινο οργανισμό από τον καρκίνο του προστάτη και του μαστού.
• Γκρέιπφρουτ
• Κόκκινες πιπεριές
• Ντομάτες
• Καρπούζι

Πορτοκαλί
Καροτίνη Α και Β περιέχεται σε τροφές, όπως το καρότο και η γλυκοπατάτα, που έχουν αυτό το υπέροχο πορτοκαλί χρώμα. Το σώμα μας μετατρέπει αυτά τα στοιχεία σε βιταμίνη Α, η οποία βοηθά στην υγεία των ματιών και των οστών, ενώ δυναμώνει και τα ανοσοποιητικό σύστημα. Eπίσης, λειτουργούν σαν αντιοξειδωτικά / καταστροφείς ελευθέρων ριζών.
• Mάνγκο
• Πορτοκάλι
• Παπάγια
• Κολοκύθα
• Γλυκοπατάτα
• Μανταρίνι

Κίτρινο & πράσινο, μέρος 1ο (φυλλώδη λαχανικά)Πολλά κίτρινα και πράσινα λαχανικά είναι καλές πηγές λουτένης και ζεοξανθίνης, φυτοχημικές ενώσεις που προφυλάσσουν από ασθένειες των ματιών που συνδέονται με το γήρας, όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Τα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν επίσης Β καροτίνη.
• Αγκινάρα
• Καλαμπόκι
• Μαρούλι
• Φρέσκα φασόλια

Πράσινο, μέρος 2ο (σταυροειδή λαχανικά)
Λαχανικά όπως το μπρόκολο και το κουνουπίδι, περιέχουν συστατικά τα οποία μετατρέπονται σε ένζυμα και αποτοξινώνουν τον οργανισμό.
• Μπρόκολο
• Λαχανάκια Βρυξελλών
• Κουνουπίδι
• Λάχανο
• Μαρούλι

Μπλέ & μοβ / Βαθύ κόκκινο
Λαχανικά και φρούτα με μπλέ, μοβ και βαθύ κόκκινο χρώμα είναι γεμάτα με ανθοκυανίνες και προ-ανθοκυανίνες, αντιοξειδωτικά που βοηθούν την καλή λειτουργία της καρδιάς και του εγκεφάλου.

• Μούρα
• Βατόμουρα
• Μελιτζάνα
• Δαμάσκηνα
• Cranberries (βακκίνια)
• Μαύρα σταφύλια
• Φράουλες

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...